Η Σκλαβενίτης ΑΕ συμφώνησε να εξαγοράσει την Μαρινόπουλος ΑΕ

562 0

marinopoulosΔιαρρέεται ότι τελικά η Σκλαβενίτης ΑΕ συμφώνησε να εξαγοράσει την Μαρινόπουλος ΑΕ με την δέσμευση να διατηρήσει το σύνολο των θέσεων εργασίας στην εξαγοραζόμενη.

Η Μαρινόπουλος ΑΕ διαθέτει 800 καταστήματα και 12500 εργαζομένους. Η μισθοδοσία ανέρχεται περίπου στα 220-250 εκατ. ετησίως. Αν προστεθούν τα ενοίκια και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα (ΔΕΗ κλπ), ο λογαριασμός υπερβαίνει τα 300 εκατ. ετησίως.
Από τον ισολογισμό της προκύπτει ότι η αλυσίδα δουλεύει με μέσο ποσοστό μικτού κέρδους γύρω στο 15-17%.

Προ πενταετίας, όταν ήταν ο leader του λιανεμπορίου με τζίρο 2-2,2 δίς, η βιωσιμότητα ήταν εξασφαλισμένη, αφού το μικτό κέρδος ανερχόταν περίπου στα 350 εκατομ. και υπερκάλυπτε ευχερώς το κόστος. Το 2014 και το 2015 όμως ο τζίρος συρρικνώθηκε σε 1,2 δίς. Άρα το μικτό κέρδος ήταν κάτω από 200 εκατομ. Στην τελική γραμμή ζημία 80-100 εκατ.

Επομένως το μεγάλο στοίχημα για την βιωσιμότητα της είναι ο κύκλος εργασιών της. Για να είναι στοιχειωδώς κερδοφόρος και να μπορεί να αποπληρώνει και τα χρέη, θα πρέπει να αυξήσει ελαφρώς το ποσοστό μικτού κέρδους σε περίοδο έντονου ανταγωνισμού τιμών και προσφορών και κυρίως να ανακτήσει το τζίρο της στα πρό κρίσης επίπεδα.

Αυτό φαντάζει φοβερά δύσκολο έως αδύνατον. Ο καταναλωτής που εγκατέλειψε σταδιακά την Μαρινόπουλος ΑΕ δυσαρεστημένος από τα άδεια ράφια και την κακή εξυπηρέτηση, έχει ήδη γίνει πελάτης της ΑΒ, της Σκλαβενίτης ΑΕ, της My market, της Lidl κλπ. Πολύ δύσκολα θα επιστρέψει. Πόσο μάλλον να συμβεί αυτό μαζικά. Γι αυτό θα τολμήσω την πρόβλεψη ότι οι σκλαβενίτηδες με την απόφαση της εξαγοράς αναλαμβάνουν τεραστιο ρισκο. Ήδη το 20-25% της πελατείας της Μαρινόπουλος το έχουν κερδίσει χωρίς να την εξαγοράσουν. Εκτός κι αν τα περί διατήρησης του συνόλου εργαζομένων και καταστημάτων είναι λόγια του αέρα. Η αλυσίδα μπορεί να καταστεί βιώσιμη με 300 περίπου καταστήματα και 5000 εργαζομένους.

Μεγάλο και ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο το στοίχημα. Μπορεί να γίνει η αιτία κατάρρευσης και της εξαγοράζουσας. Αν όμως κερδηθεί, το έπαθλο θα είναι η δεσπόζουσα θέση στην αγορά με μερίδια άνω του 35%.

Related Post

Η προσαρμογή – υποχρεώσεις επιχειρήσεων λόγω Εφαρμογής του Νέου Κανονισμού Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) – EΒΕΡ Ροδόπης

Posted by - 10 Μαρτίου, 2018 0
Η προσαρμογή – υποχρεώσεις επιχειρήσεων λόγω Εφαρμογής του Νέου Κανονισμού Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) – EΒΕΡ Ροδόπης   ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ…

Εκδήλωση – Ημερίδα για τα ”Κόκκινα Δάνεια” από το Επιμελητήριο Ιωαννίνων την Παρασκευή στο Du Lac

Posted by - 5 Μαΐου, 2016 0
Το Επιμελητήριο Ιωαννίνων αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης αυτής, διοργανώνει μια πολύ σημαντική εκδήλωση-ημερίδα με ομιλητή τον διακεκριμένο σύμβουλο επιχειρήσεων,…